LPRng

Tomasz P. tom_wiz w poczta.onet.pl
Czw, 1 Lip 2004, 16:21:29 CEST

Dnia czwartek 01 lipiec 2004 11:28, Tomek Grzejszczyk napisał:
> Cześć,
> Mam kłopot z LPRng, ktoś może tego używa i może mi pomóc?

Witam

Mam epsona c60 i również używam LPRng. Trochę się namordowałem, żeby zrobić by
działała jak należy, więc chętnie Ci pomgogę   :-)
Aha PCL-a nie udało mi się zrobić, by działał - i zawsze wychodziły krzaki ...
więc sobie odpuściłem, poza tym wszystko działa bardzo dobrze.

więc leci /etc/printcap:
lp:force_localhost:client
.common:
   :sd=/var/spool/lpd/%P
   :sh:ff_separator:mx=0:mc=0
lp:lp=/dev/lp0:tc=.common:server
:filter=/usr/lib/lpfilters/ifhp
:ifhp=model=epsonc60

jak widać, nie jest to drukarka PostScript-owa, więc używa ifhp do konwersji z
ps do (i tu ciekawe czego ? jakiegoś rodzaju pcl-a, czy jak ?), no nieważne
czego. :-)

Ze względu na to, że ifhp natywnie nie obsługuje takiego urządzenia jak epson
c60 a potrafi to zrobić 'gs' za pomocą filtru 'ijsgimpprint'.
więc musiałem zmodyfikować plik konfiguracyjny /etc/ifhp.conf
Mianowicie dodałem własną sekcję:
[ epsonc60 ]
1)gs_converter= [ /usr/bin/gs -DSAFER -DBATCH -DQUIET -DNOPAUSE -sOutputFile=-
-sDEVICE=ijs -sIjsServer=/usr/bin/ijsgimpprint -sDeviceManufacturer=EPSON
-sDeviceModel=escp2-c60 -sPAPERSIZE=a4 -dIjsUseOutputFD
-sProcessColorModel=DeviceGray -sIjsParams=ImageType=1 - ]
2)tc=ghostscript
3)ps_converter=\%s{gs_converter}

Ponieważ tutaj (w liście) tego nie widać, a są tylko trzy wiersze, więc je
ponumerowałem (więc jak chcesz wkleić/testować, to usuń te "[123])"

W kodach źródłowych do ijsgimpprint znajdziesz manule do poszczególnych
parametrów (niestety w pakietach do poldka nie ma).

Jeżeli chciałbyś drukować w kolorze to:
-sProcessColorModel=DeviceRGB

Nie bawiłem się w przekazywanie parametrów do sterownika ijs...
by zmieniać aktualne parametry wydruku ...
Zamiast tego wydało mi się, że prościej dodać dwie drukarki (w rzeczywistości
wysyłające pliki binarne do tego samego urządzenia) np.
epsonc60_gray
epsonc60_rgb

Mam nadzieję, że pomogłem.

Pozdrawiam