[AC] garsc problemow (myszka, radeon, usb) a teraz cos zepsulem:/

Dariusz Laskowski darlas w post.pl
Pią, 9 Lip 2004, 14:00:14 CEST

On Fri, 09 July 2004 12:49:11 +0200, Boski Cinek wrote:

> VFS: Cannot open root device "341" on unknown-block(3,65)
> Please append a correct "root=" boot option
> Kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on unknown-block(3,65)

> pod Ra (hda):

> image=/mnt/hdb1/boot/vmlinuz
>         root=/dev/hdb1
>         label=PLD-AC
>         initrd=/mnt/hdb1/boot/initrd

> i pod AC(hdb):

> boot=/dev/hdb
> image=/boot/vmlinuz
>         root=/dev/hdb1
>         label=pld
>         initrd=/boot/initrd

Hmm, nie powinienem się odzywać, bo nie znam rozwiązania Twojego problemu,
ani nawet (wstyd się przyznać) nie rozumiem jego natury. Miałem po prostu
podobny problem (z tym, że ja root mam na hda1), więc jak napiszę jak było
u mnie, to może zrobisz to przez analogię czy jakoś tak... ;-) Więc tak...
Wpis:

root=/dev/hda1

(tam mam główną partycję) u mnie również nie działał. Działał natomiast wpis:

root=0301

a wziąłem go sobie z tego co zobaczyłem po klepnięciu 'cat /proc/partitions'.
Poza tym działał u mnie również tajemniczy ;-) wpis:

root=/dev/ide/host0/bus0/target0/lun0/part1

Ten z kolei znalazłem po klepnięciu 'dmesg | grep ide'.

PS: Jak już miałem ten dobry root, to jądro i tak nie chciało mi wystartować.
    Tyle tylko, że tym razem był inny błąd; dla zwykłego użytkownika jeszcze
    bardziej niezrozumiały i przerażający. Tfu! Na szczęście ustąpił, gdy
    doinstalowałem z ac-ready glibc (wyczytałem to na pl-devel-pl).

--
Dariusz Laskowski                   Bo IRC jest demokratyczne. I egalitarne.
darlas at post.pl                   Masz tam taki poziom kultury i takich