nfs warning: mount version older than krenel

Nie, 11 Lip 2004, 11:39:08 CEST

On Friday 09 of July 2004 09:36, Radosław Kintzi wrote:

> Potrafi wygenerować taki obraz, który zamontuje rootfs po nfsie?
Dokładnie.

> Możesz pokazać jak to robisz? Czy nasze dystrybucyjne jajo potrafi to
> obsługiwać? Jak zamontowałem zdalny system w /rootfs a potem zrobiłem:
elif is_yes "`echo "$1" | awk '/^([0-9]+\.[0-9]+\.[0-9]+\.[0-9]+:|\/dev\/nfs)/
{ print "yes"; }'`"; then

Do tego regexpa musi Ci pasować wpis w /etc/fstab dla rootfs - wtedy geninitrd
już zajmie się całą sprawą i wygeneruje nfs-ready initrd.

> cd /rootfs
> pivot_root . /initrd
> chroot exec /usr/sbin/chroot . /sbin/init ${INITPARAM}
Tak jest właśnie robione (prawie tak, initparam nie jest przekazywany, a
pewnie by się przydała taka możliwość).

> To system się zatrzymał. Rozwiązałem to tak, że rootfs zaciągam do
> ramdysku po tftp, ale wolałbym mieć to jednak po nfs.
Co znaczy ,,zatrzymał''? U mnie wisiał na NFSie (tzn stał w miejscu) ale
żadnego zwisu nie było. Pomogło użycie tcp zamiast udp.

> Problemów z siecią raczej nie ma.
U mnie teoretycznie też nie było bo to były dwa kompy lokalnie via crossowany
kabel spięte, a jednak z udp problemy były.

> i teraz krzyczy tylko:
> nfs warning: mount version older than krenel).
Do zignorowania.

geninitrd generuje initrd które dopytuje się po dhcp, rootfs bierze również z
dhcp.

--
Arkadiusz Miśkiewicz     CS at FoE, Wroclaw University of Technology
arekm.pld-linux.org, 1024/3DB19BBD, JID: arekm.jabber.org, PLD/Linux