fsck -c

Konrad Sakowski exkomuch w go2.pl
Nie, 11 Lip 2004, 19:47:36 CEST

Witam!
    Ostatnio starałem sie naprawić dysk, który mi był padł. Problem
dosyć trywialny, badsektory. Jako że trzymałem na nim istotne dane
wybrałem fsck ponad mkfs. Chciałem odzyskać partycję ext3.

    Próbowałem zarówno "fsck -c" jak i "fsck -cc", efekt był ten sam za
każdym razem; fsck zawieszał się napotykając 1. błędny sektor. W syslogu
wyglądało to mniej więcej tak:

hdc: task_in_intr: error=0x01 { AddrMarkNotFound }, LBAsect=62543961,
sector=62543961
hdc: task_in_intr: status=0x59 { DriveReady SeekComplete DataRequest Error }
[...]

    Potem spróbowałem tego samego z Auroxa. Niespodzianka- fsck nie
zawieszał się, ale proces trwał około doby, przy partycji wielkości  8GB
i 392 wykrytych badsektorach.

    Moje pytanie brzmi? Czy nie znacie sposobu, jakby zrobić to szybciej
lub z PLD?

    Na necie znalazłem głównie rady "kup nowy dysk, przecież są tanie".
Zrobiłbym tak, gdybym chciał trzymać na nim jakieś istotne dane. Teraz
chcę tam trzymać sam system i mało istotne rzeczy.