nfs warning: mount version older than krenel

Radosław Kintzi rkintzi w paf.com.pl
Pon, 12 Lip 2004, 10:30:34 CEST

Arkadiusz Miskiewicz wrote:
> elif is_yes "`echo "$1" | awk '/^([0-9]+\.[0-9]+\.[0-9]+\.[0-9]+:|\/dev\/nfs)/
> { print "yes"; }'`"; then
>
> Do tego regexpa musi Ci pasować wpis w /etc/fstab dla rootfs - wtedy geninitrd
> już zajmie się całą sprawą i wygeneruje nfs-ready initrd.

Rzeczywiście. Niezły ten geninitrd. U mnie jednak się nie sprawdzi. Ja
to musze mieć automatyczne rozpoznawianie sieciówki. Chyba żeby zrobić
coś takiego:

    Nowy terminal/workstacja/whatever podłączony do sieci (bootowany z
    sieci) przedstawia się serwerowi dhcp nieznanym mu MACiem, ten zaś
    dostarcza mu uniwersalny initrd, który rozpoznaje sprzęt i generuje
    na serwerze systemów konfiguracje dla nowego kompa w sieci (w tym
    dedykowany initrd, nową konfigurację dhcpd i kilka innych). Przy
    następnym bootowaniu kompa serwer dhcp już go rozpoznaje i może
    dostarczyć mu dedykowany initrd, w którym wiele rzeczy (np. IP) może
    być zapisane na stałe.

> Co znaczy ,,zatrzymał''? U mnie wisiał na NFSie (tzn stał w miejscu) ale
> żadnego zwisu nie było. Pomogło użycie tcp zamiast udp.
A u mnie wygląda to tak jakby wogóle nie wystartował /sbin/init

Pozdr,
R.

PS. Tak sobie myślę, czy rootfs po nfs jest faktycznie warte świeczki?
Dla każdego kompa w sieci trzeba mieć unikalne /etc, /var i pewnie kilka
innych. /usr moze być wspólne i je można importować po nfs z -o ro.
Natomiast np. /var/run musi być rw, czyli może lepiej go mieć w
ramdysku, którego zawartość jest zaciągana z tftp. Nie ma wtedy
problemu, że ktoś coś zmodyfikuje w / i przy następnym starcie systemu
będą kłopoty.

--
Radosław Kintzi <radek w paf.com.pl>
Specjalista do spraw systemów Linux