nfs warning: mount version older than krenel

Jakub Piotr Cłapa loc w toya.net.pl
Pon, 12 Lip 2004, 10:38:10 CEST

Radosław Kintzi wrote:

> Rzeczywiście. Niezły ten geninitrd. U mnie jednak się nie sprawdzi. Ja
> to musze mieć automatyczne rozpoznawianie sieciówki. Chyba żeby zrobić
> coś takiego:

Automatyczne rozpoznawanie sieciówki? Co jest złego w pci-database?
Wytłumacz jaśniej o co Ci chodzi. :)

> PS. Tak sobie myślę, czy rootfs po nfs jest faktycznie warte świeczki?
> Dla każdego kompa w sieci trzeba mieć unikalne /etc, /var i pewnie kilka
> innych. /usr moze być wspólne i je można importować po nfs z -o ro.
> Natomiast np. /var/run musi być rw, czyli może lepiej go mieć w
> ramdysku, którego zawartość jest zaciągana z tftp. Nie ma wtedy
> problemu, że ktoś coś zmodyfikuje w / i przy następnym starcie systemu
> będą kłopoty.

O ile masz dość ramu w thin clientach, by całe / wrzucić do ramdysku, to
nie ma problemu. Nadpisywanie plików / można też rozwiązać szybkim
skryptem na serwerze (kasującym rootfs i odpakowującym czysty z jakiegos
tara).

PS. Nie znam się, ale od dziecka fascynowała mnie idea X terminali,
dlatego się, mimo wszystko, wypowiadam. ;)

--
z wyrazami szacunku,
Jakub Piotr Cłapa