Problemy z dyskiem

Pawel Koska pawel w artfan.net
Pon, 12 Lip 2004, 15:36:02 CEST

Witajcie

Cos mi sie niedobrego stalo z dyskiem. Przez niego wiesza mi sie
system.
Mam ten dysk montowany na zadanie, jak go montuje to system sie
zatrzymuje. Podobno na konsoli nic nie widac, nie mozna oczywiscie sie
przelaczyc na zadna inna. W logach tez nic nie ma.

odpalilem tail -f /var/log/messages i staralem sie podmontowac ten
dysk a tu widze:
Jul 12 14:55:27 kozojeb kernel: hdd: dma_intr: status=0x51 {
DriveReady SeekComplete Error }
Jul 12 14:55:27 kozojeb kernel: hdd: dma_intr: error=0x84 {
DriveStatusError BadCRC }

i oczywiscie system sie powiesil i nie zdazyl tego do pliku zapisac.

Odpalilem takze:
# badblocks -n -vv /dev/hdd1
Poszukiwanie wadliwych bloków w trybie z niedestruktywnym zapisem
Od bloku 0 do 117218241
Poszukiwanie wadliwych bloków (odczyt i niedestruktywny zapis)
Testowanie wzorcem losowym:      1280/117218241

i w tym momencie znowu system sie zatrzymal.
Co jest ? Co moge zrobic ?

--
Pozdrowienia,
 Pawel Koska