PLD i sprawa DC

Paweł Gołaszewski blues w ds.pg.gda.pl
Wto, 13 Lip 2004, 11:55:25 CEST

On Sun, 24 Aug 2003, Boski Cinek wrote:
> Chcialbym sie wlaczyc w dyskusje (wojne???) jaka sie rozpetala na tej
> liscie na temat tak zwanego DC.

Wojnę? Nie ma wojny.
Ja od zawsze konsekwentnie zwalczałem DC. Kropka. I będę to robił nadal.
Nie ma w tym nic osobistego, złośliwego czy niczego w tym stylu. Po prostu
jeżeli ktoś zaczął robić swoje DC to niech to supportuje. Posty na ten
temat nie powinny się pojawiać na tej liście, która i tak nie jest
low-traffic.

> Nie da sie zalatwic tego problemu spokojnie? Malo to jest do robienia?

"Róbcie jak mrówki i się zamknijcie" ??
O nie.

> 3. Budowanie pakietow. Przepraszam, ale jak zagladam do
> Ra/upgrades/ready/ (czy jakos tak) na FTP to cos nie ma duzo tych
> pakietow.

Dlaczego akurat w ready szukasz? Jeżeli chcesz testować - jasne.
Jeżeli nie to raczej RA/updates/{general,security}.

Poza tym i tak w RA jest trochę za dużo updatów... To nie jest rola
stabilnej gałęzi...

> Przepraszam, ale czy dostarczanie swiezych pakietow nie jest czynnikiem
> o niebagatelnym wplywie na "atrakcyjnosc" i przyjaznosc dystrybucji??
> PLD uzywaja nie tylko admini, ale tez ludzie, ktorzy maja PLD jako
> system na Desktop w domu (jak ja). Do dzisiaj sie nie doczekalem na
> Gnome 2 (chociaz byl jakies 3 miesiace przed ukazaniem sie PLD 1.0). KDE
> 3.1 z kompletem pakietow, ktore byly dla KDE 3.0 z PLD 1.0 (chocby temat
> Mosfet Liquid.  Ale to akurat zadna filozofia i sam sobie zbudowalem).

jakoś nie widzę nic na http://bugs.pld-linux.org/

Wróżki mają wolne.

> [...]
> OpenOffice'a (to jeden z wazniejszych pakietow dla desktopowcow i jeden
> z sztandardowych produktow Open SOurce ostatnio). Ci co sledza rozwoj
> wiedza o co chodzi,], ale jest wiele osob, ktore chyba chetnie by go
> "zobaczyly" w pakietach) itd. Lista jest niemala i jak znam zycie to
> zaraz dostane "mila" odpowiedz "mozesz sobie sam zbudowac"...ale
> zadaniem developerow poza praca nad nowymi wersjami jest takze
> zajmowanie sie takimi rzeczami. To jest wazne dla osob, ktore maja PLD
> jako desktop, a musze powiedziec, ze jako jeden z nich czuje sie

Ponarzekałeś - czujesz się lepiej? Cieszę sie.

> 4. Instalator PLD- przydalaby sie opcja (lista pakietow) "PLD Desktop",
>    ktora instalowalaby pakiety pomocne osobie, ktora pierwszy raz odpala
>    PLD.

Niedawno prosiłem o sporządzenie list pakietów, także tutaj, na users.
Odzew: zero.

Ja robił tego nie będę.

> [...]
> plytek (Cool Linux i slackware-livecd), bo nie moglem skonfigurowac
> dzwieku, a bez muzyki nie mam ochoty "pracowac". Jeszcze cos? Takie
> drobnostki jak np. to, zeby pakiet z cups dodawal do menu w X'ach
> pozycje "skonfiguruj drukarke" z wpisem "http://localhost:631/". Roboty
> prawie zero, umila zycie nie bywale, nie ma zadnych negatywnych stron, a
> mi zaoszczedziloby dlugiej korespondencji z feedback w pld i troche nerwow
> ("przyszedlem" od RedHat'a, a tam mialem sliczne "printconf". Nie, nie
> chce wracac do RH opisuje tylko swoje pierwsze zapamietane wrazenia).

Zrób.

> 5. Aktualizacje, aktualizacje i jeszcze raz aktualizacje. A poza tym
>    moze wiekszy "nadzor" nad PLD developerami ("no zbudujcie wreszcie
>    tegop GNOME'a 2, zbudujcie. Ludzie o to prosza. Poswieccie te pare
>    godzi i zrobcie"). Mam takie miesiace (!!!), ze sie zastanawiam, czy
>    ktokolwiek jeszcze pracuje nad PLD.

Fantastycznie.
Zapłacisz mi za to? Posiedzę wtedy nad twoimi życzeniami...

> [...]
> kloca". Czy Polacy naprawde nie potrafia ze soba wspolpracowac? Jest
> tyle rzeczy do roboty. Jezeli teraz zajmiemy sie PLD ma ona szanse stac
> sie jedna z najwazniejszych dystrybucji w przyszlej Open Source'owej
> Polsce w ktora chyba wszyscy wierzymy...a przynajmniej powinnismy, bo
> brak nam wiary we wlasne mozliwosci i optymizmu. Chcemy zeby bylo
> lepiej? Ruszmy dupska, a rzucimy ich na kolana. ZUS juz powoli pochyla
> glowe przed Janosikiem, a za jakis czas pewnie (oby) padnie na kolana.
> No chyba, ze bedziemy tracic czas na nic nie wnoszace klotnie.

Podsumowując - napisałeś duży list narzekania, z którego nic nie wynika.
Ładna lista życzeń, o których *wszyscy* wiedzą.
Nic się samo nie zrobi.

Jak masz pisać takie rzeczy - daruj sobie.

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...