pliki .mdf/mds pod linuxem

Marcin Król krol w wsb-nlu.edu.pl
Śro, 21 Lip 2004, 01:10:43 CEST

> Choć widziałem pełno softu pod lina w formacie .cue/.bin i wg. mnie to zupełna
> głópota.

A wg mnie nie. Format ISO _nie pozwala_ na zapis wszystkich informacji o
CD (dane subkanalowe, informacje o sesjach na CD, informacje o sciezkach
  i odstepach miedzy nimi itp). Sprobuj sobie skopiowac jakas
skomplikowana (pod wzgledem ilosci i ukladu sciezek) plyte vcd, lub cos
w formacie mixed-cd przez ISO. Tylko nagraj to na RW, bo nie bedzie
raczej dzialac poprawnie. Duet cue/bin natomiast byl AFAIR pierwszym
formatem pozwalajacym na zapis wszystkich informacji o nosniku bez
wzgledu na jego zawartosc. W dodatku od dawna jest pod linuxem
obslugiwany (np cdrdao). Glupota co najwyzej moze byc naduzywanie tego
formatu tam gdzie nie jest to potrzebne.

M.