iptables - przekierowanie portu

Grzegorz 'Dzikus' Sterniczuk grzegorz w art4u.pl
Śro, 28 Lip 2004, 15:21:15 CEST

On Wed, 28 Jul 2004 mazaq w interia.pl wrote:

> witam, staram sie metoda prob i bledow dojsc do ladu z iptables, ale kiepsko mi idzie...
> potrzebuje port 8081 na serwerze przekierowac na port 8080 na komputerze lokalnym...
> jak powinna wygladac taka regolka ?
>
> p.s. przepraszam, ze tak wprost ale moze bedzie ktos tak mily i mi gotowca poda :D

iptables -t nat -A PREROUTING -i eth0 -d ip_serwera -p tcp --dport 8081 \
-j DNAT --to-destination ip_lokalne:8080
iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth0 -s ip_lokalne -p tcp --sport 8080 \
-j SNAT --to-source ip_serwera

i do tego jeszcze:
iptables -A FORWARD -i eth0 -o eth1 -d ip_lokalne -j ACCEPT
iptables -A FORWARD -o eth0 -i eth1 -s ip_lokalne -j ACCEPT

zakładając że eth0 jest do netu a eth1 do lanu.

--
Grzegorz 'dzikus' Sterniczuk  grzegorz w art4u.pl