automatyczny poweroff (apm|acpi?)

Boski Cinek boski_cinek w o2.pl
Śro, 28 Lip 2004, 16:13:47 CEST

Witam!
Mam taki, mimo prob, ciagle nierozwiazany problem z AC. Otoz moj PC
siedzi sobie w obudowie ATX w zwiazku z czym nie musze sie schylac pod
biurko zeby go wylaczyc i moge go wylaczac automatycznie. W winXP
dziala to od kopa, w Ra dzialalo na module apm, a w AC za nic nie chce
pojsc. Modul apm (sprawdzany na kernelach 2.6.5 i 2.6.8) destabilizuje
system (przy probie wyladowania go, albo np. wychodzenia z Xow
komputer "umiera"), a ACPI nie udalo mi sie odpalic. Mam zainstalowane:
acpid-1.0.2-3
acpi-0.0.7-1
proba odpalenia acpid:
# /etc/rc.d/init.d/acpid start
Ładowanie modułu(ów) ospm_system...................................[
PROBLEMY ]
Uruchamianie usługi acpid..........................................[
PROBLEMY ]
acpid: can't open /proc/acpi/event: No such file or directory

# acpi
No ACPI support in kernel, or incorrect acpi_path ("/proc/acpi").

I jak sie mozna domyslic nie chce dzialac.
# ls -R /lib/modules/2.6.8/|grep ospm
oddaje puste wyjscie

Zainstalowane paczuszki od kernela:
# rpm -qa|grep kernel
kernel-sound-alsa-2.6.8-0.14
kernel-2.6.8-0.14
kernel-drm-2.6.8-0.14

Bardzo by mi zalezalo zeby to szybko odpalic, bo jutro wyjezdzam i
chcialem zostawic komputer zeby cos tam jeszcze dociagnal przez
tydzien, ale jak bedzie hulal przez 3 tygodnie, to mi chyba zamki w
domu zmienia:/. Brak tego automatycznego odciecia zasilania po
wykonaniu "poweroff" niestety moze do tego doprowadzic.
Z gory dziekuje za wszelka pomoc.

--
Amen
|3 0 $ |< !   < i N e |<