koniec grsecurity?

Śro, 2 Cze 2004, 13:36:09 CEST

On Wednesday 02 of June 2004 13:23, Marcin Król wrote:
> Witam.
>
> Pewnie sporo osob juz wie, ale ja sie dowiedzialem wlasnie teraz. Na
> stronie grsecurity jest informacja iz wszelkie prace nad patchem (i nie
> tylko) zostaja wstrzymane, a 7 czerwca (czyli niebawem) zostanie
> wylaczona strona www, cvs, forum itd... Czy ten fakt bedzie jakis wplyw
> na dystrybucyjne kernele pld, gdzie patch ow byl uzywany?
Nie wiadomo jak się sprawy potoczą.

> Typu wycofanie
> sie z uzywania patcha, dalszy rozwoj patcha we wlasnym zakresie,
> przejscie na openwall itd...
Dopóki się będzie dało używać grsecurity to będzie grsecurity. Przykładowo w
2.4.x niemal ten sam patch był przez parę nowych wersji kernela i wiele
poprawiać w nim nie trzeba było więc raczej bez problemu pociągnie się go
dalej w 2.4.27 itd.

Problem będzie z 2.6 bo pewnie dość szybko grsecurity się stanie nieaktualne
ale tu znów alternatywy brak - openwalla dla 2.6 nie ma.

W ogóle nie podoba mi się nieco brak jakichkolwiek zabezpieczeń przed
przepełnieniem bufora i brak non-executable pages w naszych jajkach :/

--
Arkadiusz Miśkiewicz     CS at FoE, Wroclaw University of Technology
arekm.pld-linux.org, 1024/3DB19BBD, JID: arekm.jabber.org, PLD/Linux