koniec grsecurity?

Paweł Sikora pluto w ds14.agh.edu.pl
Śro, 2 Cze 2004, 13:51:25 CEST

On Wednesday 02 of June 2004 13:36, Arkadiusz Miskiewicz wrote:

> Nie wiadomo jak się sprawy potoczą.

> Dopóki się będzie dało używać grsecurity to będzie grsecurity. Przykładowo
> w 2.4.x niemal ten sam patch był przez parę nowych wersji kernela i wiele
> poprawiać w nim nie trzeba było więc raczej bez problemu pociągnie się go
> dalej w 2.4.27 itd.
>
> Problem będzie z 2.6 bo pewnie dość szybko grsecurity się stanie
> nieaktualne ale tu znów alternatywy brak - openwalla dla 2.6 nie ma.

samo grsecurity raczej bedzie nadal aktualne, bo ono glownie ingeruje
w podsystem plikow, sockety, /proc i podobne, ktore od poczatku 2.6
niewiele sie zmienily. natomiast pax-a poki co nie ma na 2.6.7,
bo przepisali w jajku podsystem VM, a ja nie mam czasu na analize 2.6.7
i portowanie pax-a z 2.6.6.

obecny status:
- grsec: jest i dziala
- pax: moze kiedys go ktos przeniesie z 2.6.6 na 2.6.7+

> W ogóle nie podoba mi się nieco brak jakichkolwiek zabezpieczeń przed
> przepełnieniem bufora i brak non-executable pages w naszych jajkach :/

na pierwsze jest rada - kompilacja kernela przy pomocy gcc
wyposazonego w SSP. juz to robilem i kernel dzialal.
natrafilem jednak na naruszenie stosu w podsystemie netfilter
i nie wiem czy to winna blednego kodu w jadrze, czy blad w gcc.
trzebaby sie temu przyjzec jeszcze raz kiedys.

co do drugiego, to pozostaje pax, lub execshield, z czego pierwszy
jest blizszy wcielenia, bo drugi zatrzymal sie iirc gdzies na 2.6.3
(no chyba, ze Ingo go uaktualni).

  then Linux is Dolby Digital and all the music is free...