rcboot i inne

Tomek Grzejszczyk T.Grzejszczyk w elka.pw.edu.pl
Czw, 3 Cze 2004, 03:35:12 CEST

Zrobiłem upgrade jądra do 2.6.5 i przy okazji odpalił mi się rc-boot.
Nie wiem, czy ktoś to jeszcze wspiera lub tego używa, ale u mnie to nie
działa zbyt dobrze.

Konfiguracja obrazu rc-boot:

TYPE=Linux
ROOT=/dev/hda2
KERNEL=/boot/vmlinuz
INITRD=/boot/initrd

Tak było przed aktualizają w menu.lst:

kernel /boot/vmlinuz root=/dev/hda2

Tak wyszło:

kernel /boot/vmlinuz root=28d4

True, true (komunikat po upgrade paczki):

image: Linux * is linux on /dev/hda2
image: Win98 is dos on /dev/hda1
Don't you know that the trust is very important in the live :)). I'm
hope you know what you are doing.

O ile się orientuję to mówi się "I hope", inaczej mamy "Ja jestem mam
nadzieję", co ma całkiem ciekawe znaczenie po polsku.

Ciekawy jestem skąd się wzięły znaczki "28d4". Powinno wyjść 0302. Nie
wiem dlaczego, ale /dev/hda2 przestało być działać na jądrze 2.6.

Z pierwszych wrażeń na jadrze 2.6, to działa całkiem miło. Niektóre
dockappy w WM przestały działać. bubblemon nie pokazuje już zajętej
pamięci, wmdrawer zaczął się bardzo szybko wysuwać. Nie udało się
zachować tych samych ustawień miksera w alsie, więc znowu nie mam
dzwięku w tylnych głośnikach i nie wiadomo dlaczego standardowa
procedura z wyłączeniem wyjścia cyfrowego nie działa. Poza tym na razie
w porządku.

Pozdrawiam,
Tomek Grzejszczyk