nfs

Marcin Król krol w wsb-nlu.edu.pl
Czw, 3 Cze 2004, 23:27:49 CEST

> Mam problemy z nfs. Lokalnie mi wychodzi, a między dwoma pld nie.
> między dwoma pld ra pisało mi, że "RPC klasa niezarejestrowana"*), a gdy
> z pld ra udostępniałem zasób dla LiveCD, też wyrzucał podobny komunikat
> dotyczący rpc, ale treści już nie pamiętam.

Taki komunikat dostawalem gdy:
1. Po jednej ze stron nie dzialal portmap lub nfs mountd (nie wstal,
zdechl, whatever)
2. Po jednej ze stron hosts.allow/hosts.deny blokowalo portmap lub mountd
3. Nie bylo exportu dla danego hosta.

W przypadku 2 i 3 po stronie exportujacej zasoby pojawialy sie odpowiednie
informacje w logach. Aha, sprawdz tez czy blokujesz tego na fw (jezeli
masz takowy po jednej ze stron).

M.