2.6.6 + fasttrak

Marek Guevara Braun marek.guevara w atm.com.pl
Pon, 14 Cze 2004, 14:56:50 CEST

Grzegorz Godlewski wrote:

> Jest sobie sobie płyta gigabyte 7vrxp. Ma na pokładzie pdc20276. Wgrałem
> na nią zmodyfikowany bios f12pro (zawiera bios z pełnej wersji kontrolera
> fasttrak tx2000). Próbuje zainstalować na tym raid0 (2 * wc400JB) - w
> sumie powinno być 2*40GB.
> Testy przeprowadziłem na nowy pld-live z kernelem 2.6.6. Macierz w biosie
> ładnię się utworzyła.
> Po odpaleniu widać dysk /dev/hdg - według fdiska ma 40GB.
> W pliku /sys/bus/ide/devices/3.0/block/size znajduje się liczba: 78165360
> czyli niby 80GB.

Jesteś pewny, że to rozmiar HDD w KB? ja mam tak dla .../0.0/block/...
HDD 40GB, a nie mam dysku 80GB (i nie mam macierzy na tej maszynie).

> 1. Czemu fdisk podaje taką małą wartość?

Prawdziwa wielkość pojedynczego dysku /dev/hdg?

> 2. Jak na tym założyć partycje i najłatwiej zainstalować ac?

Jakie moduły ładujesz? Czy możesz dostać się do macierzy via
/dev/ataraid/d0 ? Z tego do czego doszedłem przy okazji instalacji
innego Promise FastTrack (chyba C150 SX4) to niestety jedyne co
mi się udało to RAID softwareowy (md) - wg. maili Jeffa Garzika
(luty 2004) (mój) FastTrack jest obsługiwany w 2.6 tylko via soft md
(i sata_promise && sd_mod)

Dla RAID na md + boot z GRUB-a w miarę dobry opis jest na :