kontroler sata+raid jaki??

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Wto, 15 Cze 2004, 21:19:42 CEST

Dnia wto 15. czerwca 2004 21:14, Michal Chruszcz napisał:
[...]
> RAID1 także daje pewne przyspieszenie, bo wybierany jest dysk, który `ma
> bliżej' do nich i szybciej je odczyta. Nie wiem do końca jak jest z
> zapisem, bo tutaj już dochodzi synchronizacja etc., więc może być nieco
> wolniejsze lub takie samo (pewnie zależy to od cen^Wjakości kontrolera).

Racja. To ma sens przy odczytach losowych plików o małej wielkości, bo
"ukrywa" na dobrą sprawę wyszukiwanie danych (przesuwanie głowicy). Na
pewno jednak nie będzie to 2x. Przy transferach ciągłych danych RAID0 byłby
dużo lepszy. Ale raczej przy squidzie to nie ma często miejsca... to tyle
odnośnie pseudo-teorii ;-)
--
Łukasz Maśko                                    ICQ:              146553537
Lukasz.Masko(at)ipipan.waw.pl                    GG:                2441498