Co sie dzieje z uptime ?

Maciej 'mco' Świętochowski mco w mco.hdtv.pl
Pią, 18 Cze 2004, 23:05:56 CEST

greg wrote:
> ja z innym problemem ale tez o uptime chodzi
>
> mianowicie mam taki fajny serwerek na ktorym jest jeszcze stare PLD 1.0 (ra)
> i jajo 2.2.x
> niedawno restartowalem go niestety i okazalo sie ze uptime byl 543 dni :)
> wszystko byloby ok gdyby nie fakt ze komenda uptime pokazywala 43
> po 500 dniach licznik sie wyzerowal !
A nie po 497 dniach?

> czemu?
Taki psikus ;-) O ile pamiętam to na maszynach 32-bitowych po około 497
dniach się licznik jiffies (jednostek czasu procesora) przepełnia i
zeruje. Rozwiązanie: Przejść na platformę 64-bitową albo poszukać pacza :)

Maciej 'mco' Świętochowski
[ mco ][ http://mco.hdtv.pl ][ mco w mco.hdtv.pl ]
[ RLU#288919 ] [ Myśl przewodnia na chwilę obecną: ]
[ Nigdy nie nurkuj w mętnej wodzie ]