Samba - polaczenie bez logowania (bez hasel)

Robert Święcki jagger w riviera.pw.edu.pl
Śro, 23 Cze 2004, 00:49:42 CEST

Dnia wto 22. czerwca 2004 23:58, Irek napisał:

> Witam.
> Juz pod WIN98 w otoczeniu widzi , ale pod XP ciagle problem
> Moje ustawienie samby bo moze bedzie latwiej
>
> [global]
>  workgroup = Moja Grupa
>  netbios name = Serwer
>  server string = Samba %v na (%L)
>  writeable = yes
>  browseable = yes
>  guest ok = yes
>  map to guest = Bad Password
>
> [programy]
> path = /home/ftp
> comment = Programy
> volume = stacja-sieciowa
> [...]

jeżeli to ma być serwer dostępny dla wszystkich (bez możliwości zabawy w
katalogi domowe userów na hasło) to w [global] daj

security = share

i wywal

map to guest = Bad Password

Jeżeli serwer znika z orzeglądarki netbiosowej to zrób linuksa master
browserem

domain master = yes
local master = yes
preferred master = yes
os level = 255
wins support = yes

i wpisz windowsom ip Twojego serwera jako WINS Server

możesz dodać dla spokojności ducha (tylko do wersji 3.x)

dos charset = 852
unix charset = iso8859-2

dla (2.x)

character set = ISO8859-2
client code page = 852

jeżeli chces zuzywać homes z security = user to warto dodać tam

valid users = %S

inaczej każdy z kontem/hasłem na srwerze będzie się mógł logować na dowlny
zasób domowy innego usera.

--
	Pozdrowienia, Robert!

NEVER EVER mess with a PCB jumper you don't understand, even if it's
labelled "SEX AND FREE BEER"   (C)1992 Dave Haynie - Amiga developer