bootdisk_net.img v2.0 - fdisk

Tomasz P. tom_wiz w poczta.onet.pl
Pon, 1 Mar 2004, 23:40:24 CET

Dnia pią 27. lutego 2004 23:07, pyton napisał:
> witajcie
>
> mam problem, chcialem zainstalowac PLD 2.0 z netu - wszystko OK,
> sciagnelem bootdisk_net.img dla 2.0 i686, ustawilem OK sciaga
> odpowiednie moduly OK, ale nie moge zaladowac fdiska, wyskakuje
> standardowe ostrzezenie o ilosci sektorow a potem
>
> "Unable to seek on /dev/hda"

hmmm ...
cóż wiem, co jest, ale i tak nie potrafię tego problemu rozwiązać ...
Ktoś, kto kopilował jądro zbudował je z obsługą urządzeń opartą na devfs
to (jak dla mnie) nowa rzecz ...
przy starcie by to cudko zadziałało należy w lilo.conf
dodać:
append="devfs=mount"
normalnie (np. w mandrake) jest to wykorzystywane do automatycznego
podmontowywania urządzeń, czyli czytanie cdromu jak pod windą ...
ale cóż ...
niektóży kosmici ... np. ja, nie chcą tego używać bo jądro Ac jest zbudowane z
włączonym pobieraniem geometrii dysku z biosu (co jest słuszne - bo dzięki
temu bios załaduje mbr) ...
ale cóż ... życie swoje ...
Ja na dysku mam napisane inne parametry C/H/S, bios wykrywa inne, jądro (bez
tej cudownej nadmienionej przed chwilą opcji) wykrywa inne parametry (tych
używam), a jądro Ac wykrywa jeszcze coś innego ...
Gdyby nie fakt, że jądro Ac jest zbudowane z dwoma powyższymi opcjami -
mógłbym przy starcie wpisać:
hda=moje_C,moje_H,moje_S
ale to nie działa ...
(Ktoś nie pamiętał, że nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu ...)

Być może Twój problem jest b. podobny do mojego ...
Być może chodzi o skonfigurowanie/przekazanie w jakiś sposób devfs, albo
chodzi o konflikt geometrii dysku.
Tak, czy inaczej - siedziałem cicho mając nadzieję, że ktoś mądrzejszy się
odezwie.
Skoro się nie odezwał, moja rada brzmi tak:
1) użyj partition managera dostarczonego z instalatorem - on używa devfs,
pójdzie bez dodawania 'devfs=mount' przy starcie - to wystarczy by
zainstalować, potem pomimo konfliktów geometrii będzie nawet chodzić ...
2) pogrzeb w dokumentacji devfs - jak znajdziesz jakieś rozwiązanie - podeślij
- będę wdzięczny

Pozdrawiam
Tomasz Porowski