Dylemat z pocztą.

Tomasz Ligocki tligocki w skawina.com.pl
Śro, 3 Mar 2004, 21:47:56 CET

Pawel napisał(a):

> Żeby postawić pocztę potrzebujesz:

> 1. Serwer SMTP (Postfix, Exim, Qmail)

> Co do 1. - polecam Postfixa, na stronach www.pld-linux.org znajdziesz

> piękny opis jego konfiguracji w połaczeniu z autoryzacją SMTP,

> antywirusem i antyspamem.

Super. Udało się odinstalować exima i zainstalować postfixa, zgodnie z
opisem na www.pld-linux.org. Dziękuję.

> 2. Serwer POP3 i/lub IMAP - np. Cyrus-IMAP, imap-2001 itp

Natomiast tu mam problem ze znalezieniem serwera pop3. Odinstalowałem
couriera, bo miał konflikty z cyrus-imap'em. Co radzisz?

> 3. System do obsługi poczty przez www - Squirrelmail, openwebmail,
> horde+imp i mnóstwo innych.

> Co do 3. części to chyba musisz obejrzeć strony demonstracyjne i
> zdecydować, który webmail Ci się najbardziej podoba.

Squirrelmail też nie robił problemów. Poszło gładko - już stoi...

> Co do współpracy z bazą - zainteresuj się narzędziem Postfix admin -
> wszystkie konta pocztowe w sqlu, zarządzane przez www.

Znalazłem postfixadmina, wersję 2.0.4 i się ucieszyłem, bo jest również
po polsku, co się na pewno przyda użytkownikom. Natomiast mam problem z
założeniem konta administratora domen w mysql'u. Przypuszczam, że jak to
założę i zaloguję się, to już konta użytkowników uda się pozakładać. Co
radzisz?

--
Pozdrawiam,
Tomek Ligocki