device-mapper, root LVM i AC

marcinek marcinek w nea.pl
Czw, 4 Mar 2004, 14:28:42 CET

Wlaczę sobie z LVM pod AC i zorientowałem się, że device mapper (nie
mówiąc już o konieczności zbudowania tegoż dla jaja nowszego niż 2.4.21)
nie zakłada plików /dev/mapper/control. Wygląda na to, ze w paczce brak
jest skryptu devmapper_mknod.sh odpowiedzialnego za to.
Dziwne, bo po zdbudowaniu ze speca w BUILD taki skrypcik zostataje.
Czyżby błąd w specu?
Aha, ponawiam pytanie: Czy ktoś ma pomysł jak postawić AC z rootem na
LVM? W 2.4 jest lvm-mod, w 2.6 nie mogę go znaleźć.
Zrobiłem root fs "prawie" zgodnie z LVM-HOWTO, (w pld nie ma
lvmcreate_initrd), a dopisanie dm-mod i lvm-mod do geninitrd nie leczy
jądra z paniki: unable to mount root fs.
Podejrzewam, że wypadałoby w /dev/ na ramdysku jakoś zrobić
/dev/mapper/control, ale nie mam pojęcia jak... Może uruchomić
devmapper_mknod.sh gdzieś z linuxrc? Tylko jak to podskrobać?
Próbowałem montować obraz initrd, ale to jest romfs i nie chce się
zmienić.

marcinek