Help... amavis i exim3: jak?

jerzy szczudłowski jerzy w jedwab.net.pl
Wto, 9 Mar 2004, 12:02:28 CET

Jacek Osiecki wrote:
> Co powinienem zainstalować? Znalazłem takie howto:
> http://www.xmn-berlin.de/~marte/exim/exim3_mysql_amavis_spamassasin.html
> tyle że o ile wiem, to w PLD wszystko jest "tak samo, ale inaczej", co widzę
> choćby po tym że jest amavisd-new-20030314-3, amavisd-20020300-2,
> amavisd-exim-20020300-2...
>
> Mógłby ktoś mi mniej więcej podpowiedzieć drogę postępowania?

Zainstaluj amavisd-new (pośrednik pomiędzy programami zewnętrznymi
a demonem pocztowym) i clamav jako program antywirusowy. W miarę wzrostu
posiadania można w konfiguracji amavisa dodawać więcej antywirusów (np.
MKS jeszcze póki co jest darmowy i są pakiety dla Ra).

ps
Jeżeli potrzebujesz dużej wydajności to trzeba uaktualnić Exima do
wersji 4 lub pewnie jeszcze wydajniej, zamiast amavisa Exiscana (łata na
Exima umożliwiająca skanowanie w trakcie sesji SMTP - tylko nie wiem czy
jest tak konfigurowalny i bezpieczny jak amavisd-new).