Szyfrowana partycja... jeszcze raz.

Marek Guevara Braun marek.guevara w atm.com.pl
Czw, 11 Mar 2004, 00:47:12 CET

Pawel Koska wrote:

> dd if=/dev/zero of=szyfr.img bs=1M count=100
> losetup -e AES128  /dev/loop1 szyfr.img
[...]
> Wiec ?? Chyba troche nie dziala te szyfrowanie :-(

U mnie działa na 2.6.4, tylko binarki losetup i mount mam ze starego
pakietu (były zmiany i teraz ZTCW na mount/losetup zaaplikowane są
patche z debiana) na PLD i Mandrake moga być różne, niekompatybilne
składniowo wersje, choć BTW polecenie file nie powinno wskazywać, że
w pliku jest ext2 fs - sprawdź czy Twój losetup rozumie co to
jest AES128 (niestety man pages, zarówno dla LANG=C jak i pl
nie są aktualne)

Możesz obejżeć zawartość pliku i podłącznego /dev/loop np. xxd

Pierwotnie system plików założyłem pod 2.4.20-9 i "czystym"
losetup, które m.in. nie miało możliwości wyboru długości
klucza dla szyfrowania AES (domyślnie 256). Wiem, że wcześniej
można było wybierać między 128, 192 i 256 bitów. Obecna wersja
losetup jak rozumiem też posiada taką funkcjonalność.

Marek