clamav - wykrywa wirusa, amavis - nie...

Andrzej Zawadzki zawadaa w wp.pl
Czw, 11 Mar 2004, 11:38:26 CET

Jacek Osiecki wrote:

> Hmm... Jeśli ktoś będzie używał czegoś innego niż exim3 to się wkurzy ;)
> Ale OK - wrzucam: Przy okazji zrobiłem to co powinno być domyślne:
> wyłączenie wszelkich powiadomień mailowych o wirusach: administratorowi na
> nic one, odbiorcom - na nic, "nadawcom" tym bardziej... :)

?!?! Dlaczego?
Tylko niektóre wirusy to fakesenders, a te można w amavisd.conf wyłączyć
osobno.
A mail na virusalert się przydaje - przyjdzie taki jeden z notebookiem
do firmy i zaczyna słać, a skąd?
- Bo sobie pocztę na wp sprawdziłem w domu....

A wtedy na konto virusalert przychodzą wtedy maile jak:

Subject: VIRUS (Worm.SomeFool.Gen-1) FROM <?@[IP z twojej sici lokalnej]>

I już masz delikwenta namierzonego ;-) bez większego przeglądanie
/var/log/maillog

--
Andrzej Zawadzki