clamav - wykrywa wirusa, amavis - nie...

Andrzej Zawadzki zawadaa w wp.pl
Czw, 11 Mar 2004, 12:13:25 CET

Jacek Konieczny wrote:

> Ostatnio większość.

> Rozumiem, że po każdej zmianie bazy clamav uzupełniasz listę
> w amavisd.conf?

Zgadza się ale nie każdej!
Zobacz jak są nazywane wiry.
Robisz blokadę powiadamiania na somefool i każda jego odmiana jest
łapana - btw. nie zmianiałem tych ustawień od dawna. Wszystko co teraz
powstaje to jakieś mutacje już istniejących.

> I zdajesz sobie sprawę że duża część tych wielki strat spowodowanych
> przez wirusy (o których trąbiono w mediach) spowodowana była nie przez
> same wirusy, ale przez te wspaniałe powiadomienia nadawcy o złapaniu wirusa?

Oczywiście zgadzam się z Tobą, ale to raczej wynik złej konfiguracji, a
nie samego powiadomienia.

> Powiadamianie nadawcy jest be i musi być domyślnie wyłączone!
>
> Inna sprawa powiadamianie niedoszłego odbiorcy

Przy wirusach/automatach/fake senders to też kompletna bzdura. - IMHO
nic nie daje.
Chyba, że Pani A chce mieć pretekst do wykonania telefonu ;-)

> lub administratora.
> Wiadomość nie powinna znikać bez śladu.

Mi się przydaje co opisałem - do tego czasem (BTW muszę to oskrypcić)
porównuję IP z jakiego przyszedł wir z IP /var/log/secure logowań do
POP3 i wtedy piszę do placówki współpracującej o tym, że mają wira -
taki ze mnie miły człowiek ;-)

> U mnie każdy user może
> powiadamiania dla siebie wyłączyć.

Jak to robisz? Nie mam kont shelowych