clamav - wykrywa wirusa, amavis - nie...

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Czw, 11 Mar 2004, 13:33:27 CET

On Thu, Mar 11, 2004 at 12:13:25PM +0100, Andrzej Zawadzki wrote:

> Oczywiście zgadzam się z Tobą, ale to raczej wynik złej konfiguracji, a
> nie samego powiadomienia.

No właśnie. Złej konfiguracji - takiej jaka przychodzi domyślnie. Skąd
admin ma wiedzieć jakie wirusy do listy dopisać? Oczywiście zakładając,
że o tej liście wie i pamięta. A może ktoś w PLD będzie czuwał nad
aktualnością konfiga.

> Przy wirusach/automatach/fake senders to też kompletna bzdura. - IMHO
> nic nie daje.
> Chyba, że Pani A chce mieć pretekst do wykonania telefonu ;-)

Wolę jak mi pan X będzie dzwonił że dziwne wiadomości dostaję (wtedy mu
tłumaczę, że powinien się cieszyć że dziwna wiadomość a nie wirus), niż
gdyby mnie pan Y podał do sądu, że mu pocztę blokuję.

Zresztą odrzucanie poczty bez powiadamiania nadawcy (według adresu na
kopercie) to już jest naciąganie protokołu SMTP, niestety konieczne.

> Mi się przydaje co opisałem - do tego czasem (BTW muszę to oskrypcić)
> porównuję IP z jakiego przyszedł wir z IP /var/log/secure logowań do
> POP3 i wtedy piszę do placówki współpracującej o tym, że mają wira -
> taki ze mnie miły człowiek ;-)

Ja przestałem pisać/dzwonić jak kilka razy usłyszałem od "informatyków":
"co my możemy z tym zrobić?".

A co ma POP3 do wysyłania wirusów? Przecież one po SMTP się wysyłają,
a co lepsze nie umieją się uwierzytelnić, więc z mojego serwera raczej
nigdy nie wychodzą.

> Jak to robisz? Nie mam kont shelowych

Ja też nie. Po prostu korzystam z możliwości amavisd-new czytania
ustawień z SQL i zrobiłem ludziom formularz konfiguracji konta w Zope po
https. Wpisują adres e-mail i hasło, a potem mogą sobie zmieniać
ustawienia antywirusa i filtrów antyspamowych, a ja mam sumienie czyste,
bo każdy może sobie wszystkie filtry powyłączać.

Pozdrowienia,
	Jacek