clamav - wykrywa wirusa, amavis - nie...

Andrzej Zawadzki zawadaa w wp.pl
Czw, 11 Mar 2004, 14:44:37 CET

Zbyniu Krzystolik wrote:
> 1. Wydaje mi się, że wirusy idą od razu do miejsca przeznaczenia (ale
> mniejsza z tym)
> 2. Chodzi właśnie o powiadomienie sendera jak wysyła sam, legalnie,
> świadomie plik, o którym nie wie, że jest zawiruszony.

No to jesteś za powiadamianiem sendera czy nie? ;-)

Nie wiem jak u Ciebie ale ja sprawdzam _TYLKO_ listy, które są:

- albo wysyłane z mojego serwera
- albo mój serwer jest na końcu drogi maila

Po prostu nie pozwalam na "przesyłanie" listów przez serwer (chyba, że
jest dziurka w postfiksie ;-)

I jeżeli była mowa o powiadamianiu sendera to włąśnie w takich i tylko
takich dwu przypadkach minus fake sendery to się odbywa.
Jackowi też tylko o to chodzi (tak myślę) i tu właśnie przydaje się wpis
w amavisd.conf - tylko trzaba (a w końcu za to mi płacą) zadbać o
elimiancję fakesenderów.

--
Andrzej Zawadzki