clamav - wykrywa wirusa, amavis - nie...

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Czw, 11 Mar 2004, 13:35:07 CET

On Thu, Mar 11, 2004 at 12:16:54PM +0100, Zbyniu Krzystolik wrote:

> a nie byłoby dobrym pomysłem powiadamianie lokalnych senderów?
> amavis-new wie kto jest lokalny, kto nie, choć bezpośrednio nie ma
> takiej opcji ZTCP.

Ale co to znaczy lokalny sender? Dla amavisd-new to jest ktoś w lokalnej
domenie, a przecież wirus może tak samo sfałszować adres w lokalnej
domenie. No chyba że jest włączone uwierzytelnianie SMTP ze sprawdzaniem
adresu e-mail - ale wtedy takie wirusy i tak nie przejdą.

Pozdrowienia,
	Jacek