LVM2 initrd rootfs ciąg dalszy

marcinek marcinek w nea.pl
Pią, 12 Mar 2004, 13:00:42 CET

Witam,

Moich bojów z LVM2 i rootfs na tymże ciąg dalszy. Poprzednio stanąłem na
geninitrd, ale teraz problem przeniósł się nieco dalej:
Istotnie geninitrd (budowane z CVSu) "wspiera" już taką sytuację, tylko
kulawo bo żeby zrobić odpowiednie wpisy w /dev linuxrc woła:

lvm vgscan --mknodes --ignorelockingfailure
lvm vgchange --ignorelockingfailure -a y

Jak dotąd nie ma opcji --mknodes do vgscan :-) W którejś z poprzednich
wersji manów wyczytałem, że to jest "not implemented yet", w bieżącej
nie ma nawet wspomnienia po tej opcji.

Zaobserwowane przeze mnie zachowanie LVM2 jest jednakże następujące:
jak się zapuści nieistniejący w rpmie z device-mapperem skrypt
devmap_mknodes.sh to tworzony jest /dev/mapper/control.
Potem wystarczy zapuścić vgchange -a y i grupy są...

Pomysł jest zatem taki, zeby funkcjonalnośc wspomnianego skryptu dołożyć
do linuxrc w initrd  zamiast linijki "lvm vgscan..."

I tu po tym przydługim wstępie problem:
skrypt korzysta z mknode, test i seda. W bardzo odchudzonej wersji
potrzebny byłby tylko mknod. Tak czy inaczej potrzebne są chyba
statyczne wersje wspomnianych zabawek, bo jak nie to do initrd trzeba by
wrzucić jeszcze glibca...
Pytanie: Czy jest samodzielny "mknod", czy może jest jakaś odchudzona
wersja glibca. A może w ogóle myslę nie w tą stronę i można załatwić
sprawę prościej :-)

pozdrawiam
marcinek