[Ac] ja nie nadążam... :(

marcinek marcinek w nea.pl
Pią, 12 Mar 2004, 13:34:36 CET

On Thu, 2004-03-11 at 18:35, Bartosz Taudul wrote:
> Nie wydaje mi się żeby było źle.

Jak widać punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Moja praca nie
polega na ciągłym aktywnym administrowaniu-dłubaniu w systemie tylko
korzystaniu z niego jako rozsądnego i stabilnego medium dla moich
aplikacji. Jak dotąd całość tak gna do przodu, że nie ma czasu okrzepnąć
i ustabilizować się. Takim sposobem pld nigdy nie zdobędzie statusu
stabilnej platformy biznesowej.

> Zabrakło argumentacji (realnej) za wprowadzeniem tej propozycji
> w życie.

No to może zaneguj zdania wycięte z mojej wcześniejszej notki :

* Zawsze instalowalne
* Spójne (nie może zależeć o czegokolwiek spoza tego źródła)
* Dobrze zdefiniowana funkconalność: np.: kernel z przyległościami
(drivery, źródła itd), glibc, init, FHS, poldek.
* Wprowadzenie jakiejkolwiek zmiany wersji oznacza, że wszystko w
obrębie tego źródła jest sprawdzone pod kątem współpracy z nowością.

Powtarzam: nie upieram się przy tej propozycji. Szukałem jednak jakiegoś
statutu, dokumentacji itd która określiłaby porządek prac nad
dystrybucją. Tak poprostu, żeby osobo postronna mogła stwierdzić:
Aha, oni pracują teraz nad taką i taką fazą dystrybucji, być może
dokończą za pół roku.
Znalazłem jedynie dokument określający kto ma władzę w PLD :-(.

> Wydaje mi się że czasy gdy się powszechnie używało nesta już raczej
> minęły. A jak komuś brakuje czegoś na ftp-ie, to zawsze można poprosić
> żeby ktoś posłał na buildery.

To był tylko przykład. Nie chodzi mi o szczegóły czy nest czy nie nest.
Chodzi mi o sam sposób pracy:" na hurra! Mam pakiet w wersji o 0,5%
wyższej niż ten który jest na ftp, no to łup wrzucę go tam. A że nie
wrzucę innych rzeczy które od tego zależą to nie mój problem. U mnie
działa." Tyle dobrego, ze można potem liczyć na wsparcie jak coś się
wali, albo brakujące rzeczy dobudować samemu. Ale taki sposób wydawania
dystrybucji automatycznie zamyka ją w niszy adminiów-developerów, którzy
nic innego nie robią tylko poprawiają swoje systemy. Jak widać może to
być praca na cały etat, tylko nie za wiele jest firm, które taki eteat
opłacą :-(

> Release Manager. Osoba odpowiedzialna za politykę wydawania
> dystrybucji, to co znajduje się na ftp i takie tam duperele.

Hmm, Jak widzę jesteś członkiem CDG więc pewnie wiesz kto to taki :-)
Byłbym niezmiernie wdzięczny, gdybyś przekazał mu, że przynajmniej 2
luserów (bo to nie ja zacząłem ten wątek) zadało sobie (nieco teatralnie
:-) ) pytanie:

Quo vadis PLD?

> wolf

pozdrawiam