RARP a ARP

Ireneusz Indyk ireneusz.indyk w excellent.com.pl
Pią, 12 Mar 2004, 12:41:08 CET

Witam
 Znalazlem cos takiego na stronie
http://www.linuxfan.pl/dyskusje/2001.12/1458.php3
Jak powiazac IP i MAC karty ?

# Do you want set static ARP table (based on /etc/ethers config file) ?
STATIC_ARP=yes

i# Do you want set static RARP table (based on /etc/ethers config file) ?
STATIC_RARP=yes

i moje pytanie. Czym sie rozni ARP od RARP?? Skoro uzywa tego samego pliku
ethers??
U mnie mimo przypisania tablicy w ethers i ustawieniu STATIC_ARP=yes moge
sie podlaczyc z dowolnego komputera w sieci. A chcialbym zeby tylko
komputery o znanych MAC-adresach mogly sie laczyc z siecia zewn. Siec
wewnetrzna niech bedzie udostepniona.
Chyba ze to zrobic na iptables??
iwi