Gdzie kernel 2.4 dla AC?

btower btower w osiedle.net.pl
Pią, 12 Mar 2004, 22:58:54 CET

> Oczywiście. A wszystkie wersje 2.4 ktoś sprawdzał? I "pod każdym kątem"?

No nie.
Ale ta seria osiągnęła swoją stabilność i kompatybilność z większością
aplikacji i dlatego póki co jest podstawą większości dystrybucji.

> Coż tezę należałoby najpierw udowodnić :P.

No to ja dowodzę że nie działa "to" i "to" (2.6.4 czyli nowsze od Twojego
2.6.1) co  dla mnie i według mnie jest faktem. Nie widzę powodu aby kłamać.
Teraz należy to obalić co jest praktycznie niewykonalne, ale nie o to chodzi.

> [...]
> 2.6.0, 2.6.1, 2.6.3 - teraz czekam na 2.6.4-1.
> Zwracam uwagę na kilka faktów - AC stable jeszcze nie wyszło.
> Nie każde wydanie z kernel.org jest lepsze od poprzedniego (np. 2.4.24
> wyszło ze względu na słynną dziurę, choć nie planowano tego jeszcze),
> a w distro tym bardziej, bo do dystrybucyjnego kernela są dodawane nowe
> funkcjonalności i łaty do stabilności/wydajności (błe - ści psi bżdzi
> nieładnie to brzmi).
> A łatki, które dobrze działały jeszcze na 2.6.1, na 2.6.3 już nie
> działają (vide bootsplash), lub działają gorzej - nie wszystko da się

Między 2.6.1 a 2.6.4 które testowałem są jeszcze po środku dwa numerki ale
fakt że nie było to pełne wydanie!

> Na workstacji (już pisałem),  mam 2.6.1 (2.6.3 też, ale lubię bootsplasha).
> Na serwerze ze względu na ostatnie dziury mam 2.6.3 (uptime - 17 dni -
> tyle minęło od upgrade kernela).
>
> Jako podsumowanie powtórzę:
> Wszystko na 2.6 działa mi lepiej (płynniej, stabilniej), niż działało na
> 2.4!

No to zależy od konkretnego sprzętu.

Zresztą należy podkreślić że chodzi o wydania wersji nieoficjalnej bo stable
AC nie wyszło i szybko pewnie nie wyjdzie.

Moim zdaniem rozwiązaniem będzie nowy branch dla kernel.spec na workstacje.
Przykładowo kerneli w gentoo mamy zatrzęsienie, jest tam nawet specjalny
kernel dla graczy. A w końcu PLD ma brać to co najlepsze z innych distro.
Modularyzacja jadra nie rozwiąże wszystkich problemów. "Jak coś jest do
wszystkiego to znaczy że jest do ... "  (ale to nie moje słowa)

Pozd.