nat

Krystian Tomczyk tomczyk w op.onet.pl
Sob, 13 Mar 2004, 00:58:15 CET

Hej
od wczesnego wieczora próbuję uruchomić maskaradę
Mam kernel 2.6.4-0.5
iptables-1.2.9_20040225-2 w 2.6.4_0.5
firewall-init-2.99.5-2 w 2.4
w /etc/sysconfig/firewall.d/ipv4/nat mam
CHAINS="OUTPUT POSTROUTING PREROUTING"

OUTSIDE_IF=ppp0

ipv4_nat_OUTPUT_rules()
{
        return
}

ipv4_nat_PREROUTING_rules()
{
        return
}

ipv4_nat_POSTROUTING_rules()
{
        Masquerade example
        $iptables -t nat -A POSTROUTING -s 192.168.0.0/24 -j MASQUERADE
        $iptables -t nat -A POSTROUTING -j DROP
        return
}

# This must be last line !
# vi:syntax=sh:tw=78:ts=8:sw=4

Zrobiłem firewall restart i coś nie działa. Końcówka syslog wygląda tak:
[...]
Mar 13 00:39:45 tom modprobe: WARNING: Module ip_conntrack_egg not
found.
Mar 13 00:39:45 tom modprobe: WARNING: Module ip_conntrack_* not found.
Mar 13 00:39:46 tom modprobe: WARNING: Module ip_nat_* not found.

Szczególnie to ostatnie mi się nie podoba. Ciężko mi sie już myśli i nie
mam koncepcji co dalej. Czy może mi ktoś pomóc, ewentualnie wskazać
jakieś dobre źródło wiadomości na ten temat do poczytania jak sie
wyśpię?
  Krystian T

	"Errare humanum est"