[OT] X i zajetosc pamieci

Pon, 15 Mar 2004, 18:50:26 CET

Użytkownik Lukasz B napisał:

>Witam,
>
>nie na temat, i do tego nie z tej dystrybucji (Aurox 9.2),
>ale moze ktos bedzie mial zielone pojecie:
>
>po odpaleniu srodowiska KDE,
>X zajmuje 'na dzien dobry' 60MB pamieci - mam na kompie 96 RAM.
>
>Kiedy zrezugnuje z KDE,
>odpale startx -- xterm (nagi X + cokolwiek)
>nadal top pokazuje mi, ze X zajmuje ponad 60MB, wiec nie jest to problem
>KDE.
>
>Na innej maszynie z 256 MB RAM jest to na dzien dobry ~140-150MB, czyli
>ponad 50% ramu w kompie.
>
>Czy to normalne zachowanie X?
> [...]
Normalnym zachowaniem X jest, że zawsze wykorzystają max ilość pamięci
do buforowania danych.
Przyznasz, że nie masz jej za dużo. Gdybyś miał 1 GB, to zajętość X
sięgałaby być może 650.
Jeżeli pamięć ma być nieużywana, to X ją zagospodarują.
Także dokładając zwiększasz możliwości komputera i ui z tego korzysta.

--
Wiesław: - Pozdrawiam.- Kierbedź: "Tak! Jestem niedorozwinięty. Jeżeli moi przeciwnicy rozumieją przez to, upośledzenie i zaburzenia procesów myślenia, to tak! Jestem niedorozwinięty! Spytajcie ich! Tych głodnych ludzi, którzy nie mają pracy, czy jestem niedorozwinięty! Oni wiedzą najlepiej. Nie dorobkiewicze z wypchaną kabzą, ale zwykli, szarzy ludzie!"