nfs i podmontowany dysk

Grzegorz grzehorz w pf.pl
Pon, 15 Mar 2004, 23:09:05 CET

Dnia pon 15. marca 2004 18:16, Robert 'dzeus' Graużenis napisał:

> Coś w stylu:
> [dzeus w base dzeus]$ cat /etc/exports
> /home/services/ltsp/i386                192.168.0.0/24(ro,no_root_squash)
> /home/services/ltsp/i386/swapfiles      192.168.0.0/24(rw,no_root_squash)

Mimo wspaniałomyślnej pomocy nic z tego...
A ponieważ wiem, że czasem niejasno tłumaczę spróbuję jeszcze raz.
Mam na jednym komputerze, zwanym dalej serwerem, katalog:
/home/users/wspolny i tutaj zamontowana jest partycja /dev/hdb1
w tym katalogu jest podkatalog: /home/users/wspolny/poufne
w gdzie zamontowana jest jeszcze jedna partycja - /dev/hdc1.
I na tymże serwerze jest udostępniony poprzez nfs (w exports) katalog:
/home/users/wspolny. [/home/users/wspolny 192.168.1.0/24(rw)] (za man exports)
I jest sobie drugi komputer, zwany dalej klientem, na którym montowany jest
w/w katalog z serwera (/home/users/wspolny) jako /mnt/zserwera
[malutki:/home/users/wspolny /mnt/zserwera nfs \
rsize=8192,wsize=8192,timeo=14,intr 0 0] (za man nfs)
I teraz, jeśli na kliencie probuje wejść do katalogu /mnt/poufne to jest to
niemożliwe mimo tego, że ten sam urzytkownik do powyższego katalogu może
bezpośrednio na samym serwerze wejść (/home/users/wspolny/poufne ma prawa
grupy users).
Dopisanie do paramertów udostępniania no_root_squash niestety nic nie daje.
Pozwala jedynie wejść do katalogu /mnt/home/users/wspolny/poufne root-owi
jednak podkatalog /mnt/poufny okazuje się być pusty.
Nie można udostępniać w ten sposób?!?
Proszę może ktoś już to przerabiał...

Pozdrawiam
Grzegorz