[OT] X i zajetosc pamieci

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Pią, 19 Mar 2004, 17:35:04 CET

W liście z pią, 19-03-2004, godz. 16:25 +0100, Aziz napisał:

> a ja przeciez tylko dorzucilem swoja opinie o tych systemach jako desktopach...;)
> XP z zalozenia oferuje xp+IE+offica, linux powiedzmy kde+jakas_przegladarke+OO

Uzywam GNOME + Abiword + Gnumeric (czasami OO)

> wg moich obserwacji, na danym sprzecie, pierwszy zestaw jest szybszy.

Wg moich na takim samym sprzęcie mój zestaw jest szybszy :) OO w obu
konfigarcjach chodzi tak samo.

> to tyle.

Dokładnie :)

> jasne ze jak odpalimy IE na linuxie, albo mozille na xp to rezultat bedzie gorszy

IE było chyba tylko pod solarisa. A odpalamy takie same programy na
różnych platformach by mieć podstawy do jakiegokolwiek sensownego
porównania. Ciekawi mnie bardzo ile osób stać na to by przy zakupie
komputera kupić sobie jeszcze WinXP + MS Office za lekko licząc 1,5
tys.

> a skoro juz porownujemy w ten sposob, to MI ciezarowke bardziej przypomina
> raczej XP niz linux(desktop), chyba przez wrazenie "kontroli", bo w linuxie
> zawsze wiedzialem co mi sie odpala i czy to jest potrzebne czy nie, system tez
> instaluje zawsze minimalny i dorzucam potem co potrzebuje
> w XP nie mam tego komfortu, i nie mam pojecia co sie tam instaluje i co za procesy
> sie odpalaja :)

To jest o tyle ciekawe, że zawsze wydawało mi się, że kierowca ma
większą kontrolę nad ciężarówką, w której zastosowana technika nie może
robić takich cyrków jak w Reanult Megane II czy w Citroenie C5, a wierz
mi, są to auta zdecydowanie lepiej dopracowane i dopieszczone od
przeciętnego autka osobowego (oczywiście nie mówię to o kamazach czy
jakichś innych liazach, tylko o solidnych Mercedesach, Volvo itp.). No i
ciężarówki są bardziej modularne i uniwersalne od osobówek :) Nie
wspomnę juz tutaj nawet o 18-24 przełożeniach, każde odpowiednie do
danej okazji, a nie mizerne 6 do przodu i jedno do tyłu :)

> PS. a to ze linux ma domyslnie "uslugi terminalowe" to tylko jego + :)
> nie mam zamiaru sprawdzac, ale nie wydaje mi sie zeby wylaczenie tony
> rzeczy typu cron, syslog, klogd, getty, czasem samby itp  poprawilo wydajnosc
> srodowiska graficznego...? :)

Problemem nie jest samo środowisko graficzne, ale to na czym ono stoi, a
nie stoi bezpośtrednio na sterowniku grafiki i kernelu jak w windzie,
tylko na XWindow - które wymaga delikatnie mówiąc sporego
przemeblowania. Niemniej są takie rzeczy jak gtkfb czy inne (chyba
bardzej popularne na palmtopach) które omijają XWindow i dzięki temu
mogą w pełni wykorzystać sprzet na którym są postawione.

Pozdrawiam

	Artur