Pilne: Ra, kernel 2.2.20 i zrywanie sesji SSH

Marcin Bohosiewicz marcus w kernel.pl
Czw, 25 Mar 2004, 11:13:10 CET

On Thu, 25 Mar 2004, Jacek Osiecki wrote:

> Witam,
>
> W domu mam leciwy komputerek, który robi za router dla SDI. Działa on na
> kernelu 2.2.20 - i w zasadzie ma wszystko czego potrzeba żeby było OK...
> poza jedną rzeczą. Otóż - nie da się pracować zza maskarady na zdalnych
> hostach przy użyciu ssh :( Kernel ów w brutalny sposób zrywa wszystkie sesje
> po paru minutach bezczynności... Jest to koszmarnie wkurzające.
>
> Myślałem że nasze openssh ma już sessionkeepalives lub coś w tym stylu - ale
> niestety, jest tylko TCPKeepAlive, które służy do czegoś innego. Na innym
> [...]

ipchains -M -S 100000 10000 10000

       -S, --set tcp tcpfin udp
              Zmienia  wartość  czasu  oczekiwania  używaną  przy  maskowaniu.
              Polecenie   to  wymaga  zawsze  3  parametrów,  reprezentujących
              wartości czasów przeterminowania (w sekundach)  dla  sesji  TCP,
              sesji  TCP po odebraniu pakietu FIN i tak samo dla pakietów UDP.
              Wartość  czasu  ustawiona  na  0  oznacza,  że  powinien zostać
              niezmieniony  poprzednio  ustawiony  parametr.   Opcja  ta  jest
              dopuszczalna tylko w kombinacji z flagą -M.

M.

-| == tel. +48 601 485097 - PLD Team   - marcus w pld-linux.org   == |-