Dźwięk

Wojtek Hojda whojda w wp.pl
Sob, 27 Mar 2004, 21:44:44 CET

Witam wszystkich.

Mam problem z dźwiękiem zintegrowanym. Szukałem na wielu forach i w
końcu piszę tu. Wiem, że w różnych dystrybucjach są problemy ze
zintegrowanymi kartami. Mandrake wykrywał moją kartę i działała... Czyli
pewnie da się.

Teraz mam PLD 2.0 Ac z mini iso, wszystkie paczki, które mają coś
wspólnego z ALSĄ, pldconfem ustawiałem obsługę, mam włączone moduły
/ładują się/, wpisy w /etc/modules.conf wygenerowane przez pldconf.
Wcześniej wpisywałem aliasy podane na stronie ALSY, ale też nic z tego...
Płyta główna to ECS K7S5A na SiSie 735

Komunikat błędu:
Informacyjna wiadomość podsystemu aRts
Sound server informational message:
Error while initializing the sound driver:
device: default can't be opened for playback (No such file or directory)
The sound server will continue, using the null output device.

Rozumiem, że nie wykrył karty, tylko co dalej?
Wcześniej burzył się o "permission denied" ale "chmod 666" załatwił sprawę.
Teraz to...

Sciągnąłem stery ze stronki ALSY i tu mam drugi problem:

[root w pldmachine alsa-driver-1.0.3]# ./configure
checking for gcc... gcc
checking for C compiler default output file name... configure: error: C
compiler cannot create executables
See `config.log' for more details.
[root w pldmachine alsa-driver-1.0.3]#

log jest długi, myślę, że chodzi o to:

configure:1306: checking for gcc
configure:1322: found /usr/bin/gcc
configure:1332: result: gcc
configure:1576: checking for C compiler version
configure:1579: gcc --version </dev/null >&5
gcc (GCC) 3.3.3 (PLD Linux)
Copyright (C) 2003 Free Software Foundation, Inc.
This is free software; see the source for copying conditions.  There is NO
warranty; not even for MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.

configure:1582: $? = 0
configure:1584: gcc -v </dev/null >&5
Reading specs from /usr/lib/gcc-lib/athlon-pld-linux/3.3.3/specs
Configured with: ../configure --prefix=/usr --libdir=/usr/lib
--libexecdir=/usr/lib --infodir=/usr/share/info --mandir=/usr/share/man
--enable-shared --enable-threads=posix --enable-__cxa_atexit
--enable-languages=c,c++,f77,objc,ada,java,ksi --enable-c99
--enable-long-long --enable-multilib --enable-nls --with-gnu-as
--with-gnu-ld --with-system-zlib --with-slibdir=/lib --without-x
athlon-pld-linux
Thread model: posix
gcc version 3.3.3 (PLD Linux)
configure:1587: $? = 0
configure:1589: gcc -V </dev/null >&5
gcc: `-V' option must have argument
configure:1592: $? = 1
configure:1615: checking for C compiler default output file name
configure:1618: gcc    conftest.c  >&5
/usr/bin/ld: crt1.o: No such file: No such file or directory
collect2: ld returned 1 exit status
configure:1621: $? = 1
configure: failed program was:
| /* confdefs.h.  */

Mam wszystkie paczki gcc*, co jeszcze mam dociągnąć? I jak w poldku
sprawdzić, która paczka zawiera jakąś bibliotekę? W Mandarynce mogłem
szukać po bibliotekach albo po paczkach, a tu?

Sorki za tak długi list, ale jestem zdesperowany... Jeszcze tylko dźwięk
i byłoby cudo. Spodobało mi się PLD baardzo, tylko ten dźwięk...
Dajcie choć jakiegoś linka... :-)

pozdrawiam
Wojtek