[Ac] Akceleracja sprzetowa Radeon, X-y 4.4.0

Paweł Dębski natas w wrocek.org
Wto, 30 Mar 2004, 16:39:42 CEST

Witam
Problem mam nastepujacy:
Posiadam karte graficzna Radeon 9000 i mimo wielu prob i dlugiej walki
nie moge uruchomic akceleracji sprzetowej. Pod winda dziala jak zloto,
po bocianem za cholere.
Posiadam X-y 4.4.0 instalowane jeszcze z ac-ready, ale na wczesniejszych
wersjach akceleracja nie dzialala podobnie jak teraz.
Mam zainstalowane pakiety XFree86-OpenGL, XFree86-driver-ati i radeon
(najnowsze z paczek). W XF86Config w sekcji device ustawiony driver ati
(taki mi wygenerowalo xf86cfg, taki moglem tylko ustawic). Moge zmieniac
driver "ati" na driver "radeon" w sekcji device i X-y nadal sie laduja,
nadal bez akceleracji.
Wykluczam tez problem z obsluga agp - modul agpgart zaladowany
plyte mam gigabyte'a na nForce2 wiec teoretycznie obsluga powinna byc
wkompilowana w jajo, jednak na wszelki wypadek sprawdzilem - po
zaladowaniu modulu nvidia-agp dalej to samo
instalacja sterownikow ze strony ati nie przebiega pomyslnie, instalator
pluje olbrzymia iloscia bledow. Nie bede tu przytaczal tego co wypluwa,
bo mam nadzieje, ze to ladnie powinno dzialac na paczkach z pld (no
chyba zawieraja ten sam sterownik??).
Acha siedze na gnomie i w wygaszaczach korzystajacych z OpenGL mam 40
klatek w malym okienku i jakies 6-9 w pelnym ekranie wiec wnioskuje, ze
ta akceleracja jednak nie dziala...
Jezeli istnieje jakas sensowna metoda i ktos ja zna bylbym wdzieczny za
pomoc.