PLD w dzisiejszej Rzeczpospolitej

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Wto, 11 Maj 2004, 11:38:32 CEST

Użytkownik Tomasz Woźniak napisał:
> Co do problemow to poza 'bezpieczenstwem' i kiepskim systemem plikow, zla
> organizacja ramu i czestymi zwisami systemu jak jakas aplikacja wywola
> blad to nie narzekam.
Do fortunek!!! Do fortunek!!! :)))

> Jak sie wezmie pod uwage ilosc softu dla firm pod
> winde dla SB i jego cene to linux kiepsko sie prezentuje.
> Przypomne moze jesze raz wontek- linux w SB- tylko ze ile masz softu dla
> SB i jaka jest jego jakosc dla end-usera w porowniu dla softu na winde.
Prawda, chociaz ostatnio coraz wiecej firm oferuje oprogramowanie dla
Linuksa np. do ksiegowosci czy magazynow, czyli tam, gdzie do dzisiaj
stoja maszyny klasy 486.

> Krag jest zamnkiety- nierobi sie softu pod linuksa po nie ma duzo OS na
> rynku. Nie ma duzo bo nie ma softu. Poza tym srenio w SB maszyny sa
> wlasnie typu 600</128Ram< + 15''/14'' monit.
W uzyciu pewnie juz nie, gdyz przejscie na WinXP i OfficeXP wymusilo
migracje na nowoczesniejszy sprzet. Maszyny <600MHz czesto jednak
zalegaja w takich firmach w magazynie i czekaja na likwidacje lub
wymyslenie jakiegos zastosowania dla nich.

> Linuks ma szanse na ten segment rynku np dlatego (pisal MCO) ze jak
> dobrze ustawisz stacje to user nic nie popsuje. Wciskanie go na
> terazniejszym etapie na sile to robienie mu krzywdy. Wyscig przegrasz w
> wlasnie w sofcie i jakosci pracy na trupach (maszynkach sprzed 2-4 lat).
Oj, sa jeszcze terminale graficzne. Nie wymaga to szybkiego sprzetu, a
ma szereg plusow, chociazby centralna konfiguracje. Sa linuksowe klienta
terminali Windows2k (chociaz nie jestem pewien czy jest to wtedy w 100%
legalne).

> Co rzemieslnik widzi w linuksie? Widzi ze instalacja linuxa kosztuje
> 200-400pln. Jakakolwiek usluga- 150PLN-500PLN i wie ze sam nie da rady.
Nie zapominaj jednak, ze w przypadku Windows interwencje sa znacznie
czestsze. Co z tego, ze usluga w przypadku systemu Linux kosztuje
500pln, skoro jest wykonywana raz na kilka miesiecy, skoro w tym czasie
jest 10 interwencji do Windows za cene 100-200pln.

> Prosze... EOT... jak juz to priv...
Teraz to mowisz....

Pozdrawiam
Beorn

Daniel `Beorn' Mróz      <beorn w alpha.pl>       http://127.0.0.1/beorn
GCS/E d+(pu) s: a-@ C++++ UL++++$ P+++ L+++ E--- X W+++ N++ o? K- w---
O  M-  V-  PS  PE- !Y PGP t- 5- R tv-- b+ DI++ D+++ G++ e  h!  r--  y+