Re: Jaki system na ten sprzęt?

Wojciech Hojda whojda w wp.pl
Wto, 25 Maj 2004, 16:42:23 CEST

tam

>...bo arch i386 jest, jakbym to określił - uniwersalny. Jak coś tylko jest
>na architekturę typu ix86 to pójdzie na i386, czy to P100 czy P4 2.4GHz,
>czy jeszcze coś innego (słabszego/dziwnego), kwestia jest tylko różnicy w
>prędkosci działania, bo nie ma co na i686 mieć bez powodu i386. Z dugiej
>strony na P100 (czy nawet 486) IMHO coś na i386 (np kernel 2.6) pójdzie
>jakoś tam, a taki na i686 nawet nie ruszy.

Tyle to dla mnie jasne jest :-)
Chodziło mi o to, że jeżeli jest najnowsza wersja wszystkiego co tam jest i
jest ona na i686 to wiadomo, że nie pójdzie na i386. Ale widzę, że jest to
samo (PLD 2.0) dla architektury i368...
I teraz:
Jajko 2.6 jakie jest każdy widzi i czy to, że jest dystrybucja
optymalizowana pod i386 powoduje, że na tych właśnie dużo słabszych
procesorach (a za nimi idzie mniej ramu, mniejsze dyski, wolniejsze szyny
itd) te najnowsze zabawki chodzą przyzwoicie. Mimo iż jest tam kernel 2.6 i
inne nowości, które nie mają prawa działać szybko na P100 to skoro jest to
zoptymalizowane pod i386 powinno teoretycznie działać "przyzwoicie". Inaczej
jaki miałoby to sens? Po coś chyba ktoś to zrobił :-) Wiem, że najprościej
jest wykopać coś z czasów kiedy P100 było nowością o niewyobrażalnych
osiągach i po sprawie. Ale widzę, że jest 2.6 pod taki właśnie sprzęt. No to
pytam, czy to ma sens i czy działa :-) Bo jak nie warto, to zainstaluję
jajko 2.2 i nauczę się tak, jak nauczyłem się 2.4 a potem 2.6 :-))

>ZTCP jest 2.6, ... chodzić sensownie - a nie chodzi? Nie wiem nie mam
>dystrybucyjnego...

No właśnie nie mam pojęcia i stąd mój post :-)

>Normalnie w 2.4, jest dla Realteka 8139too.o ("The module will be called
>8139too.o." - cytat z helpa kernela 2.4.25), dla OPL3Sa2, nie jestem
>pewnien bo nie mam - ale z tego co widze w dokumentacji opl3sa2.o +
>dodatkowe zależnie (opl3.o i cośtam).

w 2.4 to jestem pewien, że jest 8139too i opl3sa2 bo sieciówkę mam właśnie
taką, a yamahę kiedyś tam pomagałem instalować. Natomiast problem dotyczy
2.2 (czyli RA) - z tym jajkiem miałem styczność kiedyś tam, ale jeszcze nie
wiedziałem o co chodzi i wczoraj, jak odkurzyłem płytę (jedną !! - to były
czasy :-) ) z linuksem Red Hat 6 i po instalacji sprawdziłem co tam sobie
powgrywał. I połowy modułów nie pamiętam, bo właśnie nazwy się lekko
różniły. A przecież w PLD muszę ręcznie to powrzucać (no przynajmniej sieć
podnieść). I teraz jak się co nazywa? A tu dzieci patrzą i zadają pytania
:-))))

Ale dzięki wszystkim, już myślę, że wiem, w którym kierunku pójdę (zawsze
wiem chociaż, gdzie są źródła kernela i gdzie leżą moduły) :-) Myślę, że 2.6
się na tym sprzęcie mija z celem, bo nie potrzebuję obsługi irdy ani usb ani
innych "nowości", z 2.4 czułbym się jak w domu, ale 2.2 też można poznać :-)
Zresztą skoro mówicie, że akurat te moduły się nie zmieniły... Nie bawiłem
się za dlugo wczoraj 2.2, więc pozostaje mi uwierzyć :-)))

pozdrawiam
wojtek