Jaki system na ten sprzęt?

The Undefined undefine w aramin.net
Wto, 25 Maj 2004, 20:09:12 CEST

On Tue, May 25, 2004 at 04:42:23PM +0200, Wojciech Hojda wrote:
> Jajko 2.6 jakie jest każdy widzi i czy to, że jest dystrybucja
> optymalizowana pod i386 powoduje, że na tych właśnie dużo słabszych
> procesorach (a za nimi idzie mniej ramu, mniejsze dyski, wolniejsze szyny
> itd) te najnowsze zabawki chodzą przyzwoicie. Mimo iż jest tam kernel 2.6 i

> inne nowości, które nie mają prawa działać szybko na P100 to skoro jest to
> zoptymalizowane pod i386 powinno teoretycznie działać "przyzwoicie". Inaczej
hm...
"słabszych" procesorach? ;)
w domu uzywam laptopa - p133 i 48MB ram i... po prostu chodzi
wystarczająco.
Do tego menadżer okien windowmaker, opera i po prostu nie ma co
narzekać.
jeżeli mam być szczery wydaje mi sie że po przejściu na 2.6 nawet lekko
przyspieszyło, ale może to złudzenie optyczne.
W każdym razie nie chodzi dużo gorzej niż 2.2/2.4
Na małej ilości ram i czestym użyciu swapa prawde mówiąc wręcz bym
polecał conajmniej 2.4 - wydaje mi się że ma lepszą obsługę swapa.
Na moim byłym serwerku (poczatkowo 486 DX2, 16MB ram) po przejściu na
2.4 miałem odczywalną róznicę. Chociaż może to była autosugestia że
szybciej chodzi... ;)
Jak chcesz używać xfree, zaleciłbym jednak upgrade ram do conajmniej 32,
a najlepiej 64MB.

> jaki miałoby to sens? Po coś chyba ktoś to zrobił :-) Wiem, że najprościej
> jest wykopać coś z czasów kiedy P100 było nowością o niewyobrażalnych
> osiągach i po sprawie. Ale widzę, że jest 2.6 pod taki właśnie sprzęt. No to
> pytam, czy to ma sens i czy działa :-) Bo jak nie warto, to zainstaluję
> jajko 2.2 i nauczę się tak, jak nauczyłem się 2.4 a potem 2.6 :-))
jezeli "pod taki" = pentium to jak najbardziej 2.4 albo i 2.6
a czy ra czy też ac.. to już zalezy od ilości dostępnego ram. AC jest
nieco bardziej pamięciożerne niestety - nowsze glibc, gtk2 zamiast
gtk...
ja w każdym razie się zdecydowałem na ac, głównie z uwagi na większą
ilość oprogramowania, ale.. to już jest Twój wybór ;)

więc bierz 2.4 ;)

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała