ALSA - snd_ymfpci.

Wojciech Kaczmarek wojciech_kaczmarek w wp.pl
Pią, 5 Lis 2004, 01:41:32 CET

Dnia Fri, Nov 05, 2004 at 12:03:01AM +0100, Wieslaw Kierbedz napisał(a):

> Ustaw już na starcie vga= - sprawdź jak - w kernel-docs znajdziesz.
> Potem /etc/sysconfig/fbset ustaw, co trzeba.

Teraz fbset daje:

mode "640x480-59"
    # D: 25.176 MHz, H: 31.469 kHz, V: 59.489 Hz
    geometry 640 480 640 480 4
    timings 39721 48 16 39 8 96 2
    rgba 6/0,6/0,6/0,0/0
endmode

Jest w porządku. Więcej mi nie trzeba, zresztą czytałem, że moja karta
nie przyjmuje poleceń typu 'fbmodes'.

> A odpalam mplayera W KONSOLI, BEZ X:
> mplayer -vo vesa
> - możesz też próbować
> mplayer -vo fbdev
> - sprawdź jakie masz dostępne sterowniki przez mplayer -vo help

Tutaj niestety nie jest w porządku. Mam bardzo dużo sterowników:

xmga, mga, tdfxfb, xv, x11, xover, gl, gl2, dga, sdl, fbdev, fbdev2, aa, caca, png, jpeg, gif89a, null, pgm, md5, mpegpes, yuv4mpeg, vesa, xvidix, cvidix, tga.

Wypróbowałem fbdev i fbdev2, bo vesa z definicji nie działa z Trio64.
Mam:
mplayer -vo fbdev -ao alsa Free_Software_Song_video.mpg
The selected video_out device is incompatible with this codec

Taki sam komunikat pojawia się w przypadku fbdev2

Co jeszcze mogę wypróbować?
--
konwalie(at)by.onet.pl + + + Jabber ID: wojtek_germ(at)uaznia.net
Linux user number 297551 at http://counter.li.org + + GG: 2936505