usb-storage jak przybić nazwę do urządzenia

Jakub Piotr Cłapa loc w toya.net.pl
Nie, 7 Lis 2004, 00:14:10 CET

marcin steć wrote:
> Cześć,
>
> Mam kilka różnych urządzeń chodzących po usb-storage, i chiałbym, żeby
> np podłączając aparat, zawsze dostawał /dev/sda a palmtop zawsze
> /dev/sdb niezależnie od kolejności podłączania. traz sda dostaje ten kto
> był pierwszy, sdb drugi itd. A mam 4 rożne urządzonka które podłączam w
> iscie losowej kolejności. Aha, w AC.

udev. http://www.reactivated.net/udevrules.php
Zerknij też do /usr/share/doc/udev* - tam jest aktykuł, w którym jest
wyjaśniona filozofia (choć konkretna składnia jest chyba nieco inna
obecnie, ale to masz na stronie).

--
z wyrazami szacunku,
Jakub Piotr Cłapa