automatyczne backupy stacji windowsowych/linuxowych na serwerze z PLD

Paweł Rumian prumian w poczta.onet.pl
Nie, 7 Lis 2004, 23:57:24 CET

Użytkownik Michał Panasiewicz napisał:
> czy ktoś ma jakiś pomysł??
>
> chodzi o coś takiego, ze na serwerze sa automatycznie robione backupy
> (całościowe, przyrostowe)
> jesli coś sie spier.... na którejś stacji
> wkładam dyskietkę , podaje która stacja i z automatu, następuje
> odbudowanie z backupu
>
> to oczywiście idealistyczne (może) rozwiązanie, ma ktoś jakieś pomysły?

Hmm, zasadniczo nie widze tutaj nic idealistycznego, czysty realizm :-)

Najbardziej oczywistym pomyslem wydaje mi sie robienie obrazu partycji
przez dd, pakowanie go w locie jakims tarem i ladowanie tego na serwerek
  pod odpowiednia nazwa.

Zeby przywrocic z backupu bootujesz kompa z dyskietki i robisz odwrotna
operacje - sciagasz, rozpakowujesz i przy pomocy dd odtwarzasz obraz
partycji. To wszystko za pomoca kilkulinijkowego skryptu w bashu
przyjmujacym nazwe stacji jako parametr.

to pewnie jedna z wielu mozliwych wersji :-)

Pzdr,
Rum