Samba i montowanie jako zwykly user

Pawel Koska pawel w artfan.net
Pon, 8 Lis 2004, 12:15:38 CET

Witam

Mam taki problem z Samba...
Mam dwa komputery z PLD, na jednym dziala serwer Samby, a ja chcialbym jako
zwyklu uzytkownik podmontowac sobie do swojego katalogu udzialy udostepnione
na serwerze.

Na serwerze w smb.conf mam cos takiego:

[global]
workgroup = LAN
netbios name = VESEMIR
security = SHARE
[data]
comment = Dysk
path = /home/services/samba
force user = pawelk
force group = users
read only = No
guest ok = Yes

A w kliencie mam w /etc/fstab wpisane:
//192.168.1.1/data /home/users/pawelk/Samba/Data smbfs noauto,user,guest 0 0

Wczesniej (czyli jak mialem na kliencie sambe chyba 3.0.5) dodalem sobie
chmod u+s /usr/bin/smbmnt tak jak to proponowali na:
http://www.banita.pl/konf/smbmapunix.html
i bylo wszystko dobrze. Ale jak zrobilem upgrade do wersji samby do
3.0.8-0.pre2.1 to juz ta mozliwosc nie dziala :(

Moze mi ktos poradzic jak to podmontowac tak by bylo dobrze ?
Propowalem jeszcze zrobic tak:
//192.168.1.1/data /home/users/pawelk/Samba/Data smbfs
user,guest,iocharset=iso8859-2,codepage=cp852 0 0
Ale nie montuje sie przy starcie, a ja jako zwykly uzytkownik dalej nie moge
tego podmontowac.
Moge podmontowac jako root, ale wtedy jako zwykly uzytkownik nie mam do tego
dostepu :(

Co mam zrobic by to dzialalo poprawnie ?

Pozdrawiam,
Pawel