shell w PLD

Jakub Piotr Cłapa loc w toya.net.pl
Pon, 8 Lis 2004, 21:33:34 CET

Paweł Nawrocki wrote:
> W Twoim liście datowanym 8 listopada 2004 (19:48:17) można przeczytać:

A to próbowałeś?

> zainstalowalem zsh, dziala Del, PgUp-Down, sa kolory, ale
> w Vimie przestal dzialac BackSpace. w pico, mc dziala
> oraz cos nie tak z prompt :(

Shell nie powinien miec wplywu na mapowania klawiszy w innych
programach. Jesteś pewien, ze to nie coś popsuło?

> [root w PLD ~]# zsh
> [${LOGNAME-$USER}@${HOSTNAME} `
>         if [ "$PWD" = "$HOME" ]; then
>                 echo "~";
>         elif [ "$PWD" = "/${PWD##*/}" ]; then
>                 echo $PWD;
>         else
>                 echo ${PWD##*/};
>         fi`]#

Jak zmienisz login shell to będzie ok. Po prostu nic w plikach
startowych zsh nie wymusza prompta (choć docelowo pewnie w .zshrc sobie
coś ustawisz), a Ty swoje PS1 dziedziczysz z bash (który ma inną
składnię tegoż).

Polecam lekturę (choć pobieżną) zsh-guide. Ten shell ma domyślnie
mnóstwo cennych funkcji wyłączonych. (choćby kolorowane tab-completion)

--
z wyrazami szacunku,
Jakub Piotr Cłapa