shell w PLD

Paweł Nawrocki m0nster w o2.pl
Wto, 9 Lis 2004, 00:11:56 CET

W Twoim liście datowanym 8 listopada 2004 (21:33:34) można przeczytać:

> A to próbowałeś?

tak, probowalem i dziala,
ale z bashem mam ten problem, ze nie dziala PgUp, PgDown, Home, End,
a Del dziala. Dziwne ?!

swoja droga, czym sie te powloki praktycznie roznia?  ksh, ash, zsh, bash ...

> Shell nie powinien miec wplywu na mapowania klawiszy w innych
> programach. Jesteś pewien, ze to nie coś popsuło?

> Jak zmienisz login shell to będzie ok. Po prostu nic w plikach
> startowych zsh nie wymusza prompta (choć docelowo pewnie w .zshrc sobie
> coś ustawisz), a Ty swoje PS1 dziedziczysz z bash (który ma inną
> składnię tegoż).

a jak go sie zmienia?

> Polecam lekturę (choć pobieżną) zsh-guide. Ten shell ma domyślnie
> mnóstwo cennych funkcji wyłączonych. (choćby kolorowane tab-completion)

dzieki. poczytam