rtl8180 + PLD

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pon, 15 Lis 2004, 22:06:30 CET

Dnia poniedziałek, 15 listopada 2004 21:47, MarcinR napisał:
[...]
> 1. Pakiet kernel-net-rtl8180-2.6.8-4.athlon.rpm z ac na ftp PLD
> Wrzuca mi moduł rtl8180_24x.ko.gz, który, nawet sądząc po nazwie, nie
> powinien działać. Wyskakuje błąd nieprawidłowego formatu modułu. Po
> rozpakowaniu gunzip-em do rtl8180_24x.ko w ogóle nie widzi takiego
> modułu.
O tym zapomnij, jest jeszcze siłą rozpędu ale do niczego się nie nadaje.

> 2. Ndiswrapper (emulator sterowników windowsowych pod linuksa).
> Zainstalowałem z paczki rpm (z ftp PLD, ale nie dla athlona, bo takiej
> nie ma, tylko dla i686, ale to nie powinno robić różnicy).
> Program się instaluje, uruchamia normalnie, pozwala załadować sterowniki
> windowsowe, pokazuje później dostępne urządzenia (jedno, Hardware
> Presence). Problem pojawia się przy próbie załadowania modułu
> ndiswrapper (modprobe ndiswrapper). Okazuje się, że nie ma takiego
> modułu. I faktycznie, w /lib/.. itd. nie ma ndiswrapper.
Zainstalowałeś sam pakiet ndiswrapper? To za mało, potrzebujesz jeszcze
kernel-net-ndiswrapper. A ponieważ wersja 0.9 nie kompiluje się na obecnym
kernelu, to nie trafiła na FTP. Jeśli wiesz jak, zbuduj sobie bieżącą
wersję z CVS-u. Najnowsze jest 0.12rc1. Niestety, nie mam athlona, bo bym
ci podesłał. Mam P4, ale obawiam się, że to może nie zadziałać.

> 3. Kompilacja ndiswrapper ze źródeł. Ściągnąłem najnowsze źródła
> ndiswrapper-a, rozpakowałem i przystąpiłem do instalacji.
> Pierwsza niesopdzianka: nie ma configure. Ok, to nic, bez tego też się
> da. Piszę make. Od razu wywaliło kilka błędów, zanim cokolwiek zaczęło
> się kompilować (na początku brakowało mu nagłówków kernela, potem źródeł
> kernela, a jak już je doinstalowałem to okazało się że brakuje mu pliku
> .config (zapewne tego tworzonego przy kompilacji jadra). Właściwie to
Ten plik utworzysz tak: cd /usr/src/linux; cp config-up .config
To dla maszyny jednoprocesorowej, analogicznie cp config-smp .config dla
wieloprocesorowej. Oczywiście z root-a. To powinno wystarczyć.

[...]
> Wie ktoś co jest potrzebne do skompilowania ndiswrapper (oprócz tego co
> jest na MINI-ISO)?
Tego niestety nie wiem. Ale wydaje mi się, że niewiele więcej, jeśli
cokolwiek. Jeśli ci nie pójdzie po powyższych podpowiedziach, podeślij
proszę to, co ci kompilator wypisuje przy budowaniu sterownika.
--
Łukasz Maśko                                          ICQ: 146553537    _o)
Lukasz.Masko(at)ipipan.waw.pl                          GG:   2441498    /\\